گیفت کارت چیست؟

گیفت کارت چیست؟

گیفت کارت در واقع همان کارت هدیه‌ای است که برابر با مقداری پول بوده است. یا می‌توان گفت گیفت کارت؛ گواهی نامه‌ای است که توسط بانک برای جایگزینی هدیه غیرپولی استفاده می‌شود.
گیفت کارت ها دو نوع می باشند. فیزیکی و دیجیتالی ( که به آن مجازی هم گفته میشود ) که هر کدام از آن ها سطح دسترسی و کاربرد های متفاوتی دارد. بطور کلی گیفت کارت، نوعی از کارت ها را شامل میشود که شما با دریافت کردن آن ها و ذخیره ی مبلغ مشخصی در آن میتوانید خرید های خود را انجام دهید یا خدمات مورد نیاز خودتان را فراهم سازید. معمولا این کارت ها از طریق بانک و یا خود فروشندگان در دسترس قرار میگیرد. ساده ترین مثال موجود کارت های هدیه ی بانکی میباشد.

گیفت کارت در واقع نوعی اعتبار مجازی است که همانطور که از نامش پیداست مخصوص هدیه دادن است و از آنجایی که مخصوص هدیه دادن است قابل پس گرفتن و یا انتقال دادن به کس دیگر نمی‌باشد.
شما در واقع با این اعتبار مجازی می‌توانید برای خرید کالاها و خدمات الکترونیکی و حتی گاهی اوقات کالاهای فیزیکی و قابل لمس استفاده نمایید. کالاهای دیجیتالی یا الکترونیکی نظیر بازی، برنامه، کتاب ، فیلم و موسیقی هستند که معمولاً از طریق استور مربوطه قابل دریافت می‌باشند.

گیفت کارت برای هر کمپانی یا استور مخصوص، نام مخصوص به خود را دارد. برای مثال گیفت کارت آیتونز قابل استفاده در استور آیتونز یا اپ استور بوده، گیفت کارت گوگل پلی یا اندروید مارکت در استور گوگل پلی، گیفت کارت مایکروسافت در استور مایکروسافت، گیفت کارت آمازون در استور آمازون، گیفت کارت پلی استیشن در استور سونی و …

چه زمانی به گیفت کارت نیاز دارم؟

در صورتی که گوشی اپل دارید و اپل ایدی نیز ساخته یا خریداری کرده اید . نیاز به به خرید برنامه در ایتونز دارید. برای خرید برنامه باید گیفت کارت آیتونز بخرید.
اگر می خواهید یک بسته سکه پوکمون گو در App Store امریکا بخرید ۹٫۹۹$ که شما باید گیفت کارت ۱۰ دلاری ایتونز امریکا خریداری کنید.
قصد خرید و آنلاین بازی کردن GTA با دوستان خود در شبکه Steam را دارید باید گیفت کارت استیم خرید کنید.
می خواهید روی تمامی دستگاه های خود و بازی های Ea به صور کامل سالانه انلاین بازی کنید نیاز به اکانت اوریجن و Ea اکسز دارید.
در شبکه اجتماعی facebook قصد خرید بسته طلا در بازی کندی کراش ساگا دارید و باید گیفت کارت فیسبوک بخرید.
قصد تبلیغ در گوگل را دارید و نیاز به ویزا کارت مجازی آمریکا دارید می توانید از گیفت کارت استفاده کنید.
یک کفش نایک زیبا در وبسایت آمازون دیده اید و قصد خرید دارید ، باید گیفت کارت آمازون تهیه کنید.
روی شبکه استیم پرداخت ۱۰ دلاری دارید می توانید گیفت کارت ۱۰ دلاری استیم امریکا تهیه کنید.
بازی Manager Fotball روی گوشی اندرویدی خود بازی می کنید و نیاز به پرداخت ۱۰ دلاری داخل بازی دارید ابتدا باید یک حساب والت گوگل تهیه یا بسازید و سپس گیفت کارت ۱۰ دلاری گوگل پلی امریکا تهیه کنید.
یک پلن به قیمت ۹۹$ در اپلیکیشن اسپاتیفای دیده اید و قصد خرید دارید نیاز به گیفت کارت اسپاتیفای دارید.
نیاز به خرید یک آیتم در بازی Word Of Warcraft یا Dota دارید باید گیفت کارت بتل نت خریداری کنید.
قصد خرید یک بسته جم ۱۲۰۰ تایی در بازی کلش رویال در گوشی اندرویدی خود دارید نیاز به گیفت کارت گوگل پلی دارید.
یک دستگاه PS4 خریداری کرده اید و قصد دارید بازی FIFA 20 را آنلاین خریداری کنید باید گیفت کارت پلی استیشن یا همان گیفت کارت PS4 خریداری کنید.
می خواهید با دوستان خود روی دستگاه Xbox One آنلاین بازی کنید نیاز به اکانت گلد ایکس باکس لایو دارید .

اینها تنها نمونه های کوچکی از کاربرد های گیفت کارت بین کاربران می باشد. مجموعه ی سافت کارد به شما کمک می کند تا یک خرید آسان و ارزان و لذت بخش را تجربه کنید.برای خرید انواع گیفت کارت می توانید به صفحه ی اصلی فروشگاه مراجعه کنید

 

برای دیدن راهنمای خرید گیفت کارت از سافت کارد اینجا کلیک کنید

 

 

نظرات کاربران